Scandinavian Salsa Congress

Jösses vad denna veckan har gått fort. I måndags började min praktik i Mölnlycke och det känns redan som att jag har varit där i flera veckor. Tommy och Marika kom in och fikade i onsdags och det är vä typ det roligaste som har hänt på hela veckan. Senare på kvällen gick jag, Carro, Robin och Nicolina till Oceanen och dansade salsa.

Men nu tänker jag hoppa till vad som hände igår! Gick upp 05.30 på morgonen med ett glatt humör. När jag sen går in i duschen så kommer jag på det. "Fan fan fan!" var det enda jag tänkte. Jag kom då på att i Onsdags på Oceanen så gick jag med i ett vad. Och på fredagkvällen så skulle jag då alltså vinna vadet. Så hela dagen så gick jag och laddade för att vinna. När jag åkt in till stan så tyckte hon att jag skulle ha en ny klänning så vi gick till H&M och så blev det två klänningar. En partyklänning och en träningsklänning.
Sen åkte jag till Carro och vi gjorde oss i ordning inför kvällen. Vid 8 träffade vi Robin och Nicolina och gick till Park Avenue på Avenyn. Vi skulle alltså gå på "Scandinavian Salsa Congress". Det är en stor kongress som det kommer folk från hela världen typ och dansar och festar. Först var det en show med några av världens bästa salsadansare. Sen var det dans. Jättestort var det. Typ 100 ggr större än Gothia. Haha! Så från klockan 22 ungefär dansade vi till 3. Men tiden gick otroligt fort.

Jag dansade bachata. Det är typ en latinotryckare kan man väl säga. Man är helt fastklistrade vid varandra och tar på varandra hela tiden. Haha det låter jättesnuskigt men det är det inte!
Jag förlorade vadet så nu har jag en svår uppgift att lösa. Tyvärr är det hemligt så kan inte säga vad det är.

Aja nu ska jag ligga hemma hela kvällen och titta på Robinsson.

Hasta la vista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0