Flashbacks....

Usch jag gick nyss in på Lázárs dansskolas hemsida. Det var nog det dummaste jag kunde göra. Alla känslor bara kom med en gång. Året som har gått kommer i snabba bilder och jag tittar tillbaka på sista danselktionen jag hade. Jag stog inne vid receptione. Pär var inte där och jag mindes alla roliga stunder jag har haft detta året. När jag och Carro satt och pratade med Pär sena kvällar. När vi dansade och njöt av musiken. När vi skrattade så att tårarna rann. När jag gick till bussen så började jag att gråta. Jag har nog alldrig gråtit så hysteriskt. Jag ringde Carro och hon hjälpte mig och stog där för mig och sa att allt skulle ju faktiskt finnas kvar när jag kommer hem igen.

Nu börjar det verkligen kännas att jag ska åka. Det är ungefär två månader kvar och tiden går så fort. Jag vet att jag kommer ha sjukt roligt där och att jag kommer växa flera år i min mognad och allt. Men endå kan jag inte sluta tänka på vad jag missar här. Jag kommer inte kunna ringa Johanna när jag vill bara för att snacka och jag kommer inte kunna få ta den där latten som betyder så mycket bara för att jag dricker den tillsammans med henne.

Men jag kommer tillbaka. 18 år och vuxen! Då Johanna, då sjutton ska vi ha roligt! Vi ska göra allt som vi har pratat om och vi ska LEVA vi ska leva livet ur oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0