Packing down my life!

Här står jag och försöker samla ihop i princip hela mitt liv. Och allt ska få plats i en resväska. En resväska som inte får väga mer än 23 kilo. När min värdmamma säger att jag ska ta med svala kläder som är lämpliga för skolan så börjar jag få problem. Eftersom att det är kallt i Sverige mer än hälften av året så har jag mest varma kläder. För att inte tala om klädreglerna de har på skolan. Du får inte ha uringat, inga linnen om du inte har en kofta över, shorts, kjolar och klänningar ska räcka ner till knäna, inga tröjjor med oläpligt tryck på, ingen onaturlig hårfär, inga kedjor, inga percingar o.s.v. Jag kan hålla på i en evighet!

Jag behöver kläder som funkar i skolan, kläder till kyrkan och kläder till att vara hemma.

Hade behövt någon att prata med i denna deppiga tiden. Men som vanligt så har man inte det. Det känns inte så härligt att känna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0