Jag vill inte vara som alla andra!

Nu är jag så sjukt trött på folk som inte kan förstå att jag verkligen vill åka. Varför jag tycker det är värt att plugga ett år till även fast jag inte alls gillar att plugga. När jag fick reda på att man kunde göra något sånt här så känndes det självklart att jag ville åka. Men jag visste inte då alla problem och hur ledsen jag skulle vara ett år framåt. Varje bråk och alla tårar är värt det. Jag har tvivlat men jag har också alltid varit säker på att det är detta jag ska göra.

Folk frågar mig hela tiden varför jag inte gör som alla andra och går ut gymnasiet först. Men jag vill inte vara som alla andra, jag vill se världen och gå min egen väg. Jag är övertygad om att detta året kommer bli det bästa i mitt liv. Jag kommer att sakna alla mina vänner i Sverige men jag träffar dem ju igen. En riktigt vän stannar kvar!

Idag har jag ett viktigt samtal framför mig. Jag kommer gråta och säkert skrika men jag kommer alltid stå för hur jag känner. Jag skiter i vad alla mina vänner säger om att jag borde stanna hemma det är min pappa som jag måste få att förstå. Han är den enda som jag bryr mig om vad han tycker. Men i detta fallet ska jag stå upp för mig själv och säga att jag verkligen vill och klarar det här.

Jag måste klara det här!

Love J ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0