Game of life

I höstas när jag var hemma hos några släktingar en helg så satt vi och pratade långt in på natten. De sa att om man tänker på livet som ett spel så blir allt mycket lättare att uppnå. Enda sedan den kvällen har jag försökt att tänka så och det hjälper faktiskt. Det känns liksom inte som att verkligheten hinner i kapp en då.

I mitt fall tänker jag att mitt liv är som ett dataspel eller en tävling och att jag varje dag har ett mål och en ny uppgift att uppfylla. Eftersom att jag tycker det kan vara jobbigt att gå till skolan så kan det vara att till exempel gå till skolan och få bra betyg på ett prov . Men om jag skolkar eller nåt så bryter jag mot reglerna och tappar i poäng typ. Det är skitsvårt att förklara men hoppas att ni fattar. Sen i slutet av spelet så har man ett stort mål typ som studenten, en bra karriär eller möjligtvis en resa till USA. Får man inte sina bra betyg så får man inte den stora vinsten i slutet.Det behöver ju inte handla om just skolan men jag tar det som exempel.  När du väl har nått det stora målet kommer ett nytt och svårare spel.

Det låter som att jag är jättesnurrig och helt knäpp men för mig funkar det. Jag vet att det gör det för många andra också. Idag vaknade jag med tanken om att jag skulle gå upp till skolan och kämpa mig igenom dagen. Jag gjorde misstaget att inte följa detta målet. Jag gick på en lektion och sen struntade jag i den viktigaste lektionen på hela dagen. Det känns lite jobbigt men vissa dagar måste man göra det för att orka och jag hade väldigt roligt med Johanna måste jag säga. Så tack för denna dagen!

♣ Johanna


Kommentarer
Postat av: Sara

Fortsätt kämpa snygging och spelsaken lät smart ;)

2009-01-26 @ 18:02:47
URL: http://alhagarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0