Släktmiddag!

Nu är middagen slut. Släkten kom vid 14.30 tror jag. Pappa hade lagat jättegod mat. Först blev det hummer till förrätt. Till huvudrätt blev det anka och till efterrätt blev det färsk annanas med en jättegod chokladtårta. Det var mumma! De började att prata om gammla resor och första fyllan så jag fick höra en hel del roliga histrier. Jag fick höra att min syster som är ungefär 40 år träffade sin man när hon var 16. Nu är de gifta och har 3 barn och jättefin villa i Onsala. Tänk att de har varit tillsammans så väldigt länge.

Imorgon ska jag åka åka till Lena & Odd och äta lunch. De är ju mina gudföäldrar så jag träffar dem ibland och äter med dem. Efter lunchen måste jag åka hem till pappa igen för då ska vi ha ännu en släktmiddag. Då ska vi äta lammstek. Min favoritmat!!! Ska bli supergott! Det blir en himla massa släktmiddagar nu. Det blir ännu en på lördag hemma hos Lena & Odd. Men det hör väl till julen antar jag :)

Nu blir det film och mys pys i soffan med en varm kopp te.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0