Motgångar gör dig bara klokare!

Idag har det verkligen varit en dag som både gått upp och ner. För det fösta så fick jag sova ganska bra inatt och det var skönt. Jag vaknade en halvtimma innan jag skulle gå upp så jag kunde ligga och mysa lite. Med andra ord så började min dag bra och jag var glad. Skulle ju börja 13.00 så det var skönt.Jag hann till och med gå och köpa nytt te. Det blev något te med blåbär blandat med något annat. Till min besvikelse var det inte alls så gott som jag trodde att det skulle vara. 
Handelslektionen var helt okej även fast vi blev lite sura på läraren. På rasten gick jag och Frida inn till studievägledaren för att prata om praktikplatser. Efter att vi hade pratat en stund förstog hon att jag behövde mer hjälp så jag fick gå dit igen efter lektionen. Hon tyckte att det var självklart att jag skulle vara på en fastighetsbyrå eftersom att jag vill bli mäklare. Det finns bara ett problem och det är att många inte tar emot praktikelever som inte går mäklarutbildningen. Att det desutom är lågkonjunktur hjälper inte till. Så min dag har varit riktigt psykiskt jobbig!

Nu när jag entligen har kommit hem så har jag fått lite mat i magen och satt mig framför datorn. Nu ska jag leta praktikplats på Enrio, packa och plugga inför ett prov. Klockan är jättemycket redan och jag vill bara gå och lägga mig. Men jag antar att det är en del av livets spel. Lite motgångar stärker bara ens sinne när man väl har klarat det!

Love Johanna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0