Just make me feel better

Jag glömde berätta om uppgiften som min studievägledare Ann gav mig. Det är inte så att hon kommer att kolla upp om jag verkligen gör den och hon tvingar mig ju inte. 
Hon sa till mig att jag skulle skriva ner vad det är som är roligt och går bra och varför det är så. Tex om jag går ut från en lektion och tänker "idag var det roligt" då ska jag skriva ner vad det var som var roligt och varför det var det. Eller om jag är bra på något eller vad som helst typ. Det är lite svårt att föklara. Men hennes anledning var att hon tyckte att man för ofta bara tänker på negativa och tråkiga saker. Hon sa också att om någon ber dig berätta något negativt så har man oftast svar med en gång. Ber denna människa dig att berätta något positivt så är det oftast svårare att svara. Tänker man på bra saker så stärker man sig själv. Tror ni att det kan funka? Borde jag pröva och se hur det går?

Det känns som att jag är på väg till samma väg som jag var förra våren. Sara vet och pappa kanske vet. Mamma vet absolut inte vad som hände och kanske håller på att hända.
Den där uppgiften kanske kom i rätt tid?

Love Johanna♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0