Äntligen hemma!

Nu har jag äntligen återhämtat mig från flygning och jetlag. Resan började i Chattanooga där det blev problem med incheckningen av mina väskor. De kunde bara skicka dem till Chicago. Så efter ungefär lite mer än en timmas flygning fick jag hämta mina väskor i Chicago. Visste ni att det är världens största flygplats? Men jag fick faktiskt tag i mina väskor som var märkata med lappar där det stod "Heavy" på. Jag drog dem upp för fem rulltrappor och fastnade i en hiss. När jag äntligen kom fram till tåget så missade jag det. Men det går typ var 3 minut så det gjorde ju inget. Åkte till rätt terminal och checkade in mitt bagage. Fick beskedet att mitt flygplan var ungefär 1 timma och 40 minuter för senat. Jaha, tänkte jag. Då är det bara att springa genom Heathrow i London för att komma med nästa plan. Väl incheckad och innanför säkerhetskontrollerna så insåg jag att de inte hade en enda restaurang eller fik. Hur skulle jag då klara mig i 6 timmar? Fick köpa en baguett, islatte på flaska, några tidningar, m&m's och vatten. Nu var det alltså bara att sätta sig ner och vänta i ungefär 5 timmar. Väntan gick tro det eller ej ganska fort och snart var jag på flygplanet mot Heathrow. Det var sleeptime så jag sov lite.

Väl på flygplatsen fick jag springa igenom säkerhetskontrollerna. Som bara tog 10 minuter. Mycket ovanligt! Sprang sen till ett tåg som tog mig till rätt ända av terminalen. Gick på mitt plan till Arlanda. För första gången fick jag se och höra en människa som pratade svenska. Skönt!

På Arlanda var jag tvungen att hämta ut mitt bagage och gå till en annan terminal. Där hade jag ungefär två timmar. Hade över 20 kg övervikt men behövde bara betala för 10 kg. Tog en fika och tappade bort tiden. Fick rusa genom säkerhetskontrollerna.

Var sen hemma i Landvetter vid 20.00. Home sweet home!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0