Måndag

Många som bloggar om sitt år utomlands skriver för det mesta bara saker som är bra. Men jag har min blogg främmst för mig själv och för att skriva ner mina tankar och känslor. Därför skriver jag också ner allt dåligt som händer mig.

Jag vaknade som vanligt och mådde jättedåligt. Det är alltid på morgonen som min hemsjuka kommer fram. Jag blev körd till skolan idag med vilket var väldigt skönt eftersom att jag hatar bussen. Engelskalektionen gick ganska bra och det var till och med en kille som bjöd ut mig på dejt. Fast jag tog det mest som ett skämmt xD Andra lektionen var ju musik och litteratur. Vi körde Song of the day och min lärare spelade Fix you med Coldplay. Det fick mig att börja längta hem igen. Jag lyssnade på den hela vintern när jag satt på bussen tidigt på morgonen och sent på kvällarna.

Från den stunden så var allt piss. Jag ville inte gå och äta för jag vill inte äta själv. Så jag tänkte ringa upp mamma och prata lite men då kommer en lärare fram till mig och säger "Antingen så stoppar du ner den där eller så tar jag den!" Jag hade ju självklart ingen aning om det och det är då allt brister. När jag inte ens kan ringa hem! Vart ska jag tå ta mig till när jag mår så här? Jag rusar ut ur skolan och ställer mig mot en vägg och börjar gråta. Då kommer självklart rektorn som undrar hur det är. Jag får följa med in till hans kontor och ringa hem till sverige.

Sen ville de att jag skulle gå in till en dam som hade samlat ihop massa undommar som hälsade på mig. Pinsammt! Hon ville visa upp den lilla svenska tjejen utan vänner.

När jag kom hem så åkte vi och åt middag på en restaurang. Det är nämligen Jessicas födelsedag idag. Hon fick en söt liten pyjamas av mig.

Pratade med pappa en stund. Även fast klockan var typ 1 på natten där. Han säger att han kan fixa hem mig om jag vill. Jag vill verkligen åka hem! Om jag ångrar mig så har jag i alla fall lärt mig av mitt misstag. Kanske jag åker utomlands när jag är lite äldre. Bara för att lära mig språket och inte leva som en amerikan. Det kanske är mer min grej. Jag vet inte.

Nu ska jag läsa i min bok. Det är det enda som får mig att tänka på något annat och leva mig in i en annan värld.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Off, så trist at du har så hjemlengsel!

Jeg håper at du ikke drar hjem. Det blir bedre, gi det en måned så har det sikkert fallt litt mer på plass.

:)

2009-08-18 @ 06:47:42
URL: http://sofiaellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0