Första dagen i skolan!

Så idag har jag varit i skolan för första gången. Vi var bara där och valde ut kurser och så gick vi runt och jag fick lära mig vart alla mina klassrum är. Så jag ska ha fyra lektioner per dag. Alla lektioner är en och en halv timma långa och så har jag en lunch på en timma vid halv 12.

Först har jag Engelska, andra lektionen har typ någon musik grej som man tydligen bara typ chillar på och efter det är det lunch. Sen har jag tyska och geometri. Det ska bli intressant att se hur jag klarar matten. Men som tur är har jag redan gjort geometri på gymnasiet hemma i Sverige. Usch vad jag saknar min vanliga skola och alla kompisar nu.

Alla får sin hemlängtan på olika tider. Jag tror att jag kommer ha det svårast nu men att det kommer vara lättare senare på året.

Så skolan har massa regler som jag måste följa. Typ som att jag måste ha ett shärp på mig, de vill typ att man bara ska ha piké t-shirts, shortor med krage på coh instoppad i byxorna. Massa trams helt enkelt. Det börjar kännas lite instängt faktiskt.

Den är jättestor! Deras matsal var typ lika stor som min skola hemma i Sverige.

Ikväll ringer förhoppningsvis min mamma hit. Det ska bli skönt att få prata lite.

Hasta la vista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0