Första dagen i kyrkan

Hej alla kära underbara vänner!

Idag var första dagen i kyrkan. Redan innan jag hade gått in kändes allt bara så himla fel. Så jag bara stannade och sa: This is so hard for me. Jag började gråta och Heather tröstade mig ute på parkeringen. Vi bestämmde att jag skulle vara med henne på söndagsskolan första gången.

Självklart kunde jag inte sluta gråta så jag var tvungen att gå ut och andra gången jag gick ut så stannade jag utanför resten av lektionen. Inne vid toaletterna kom det fram flera damer till mig och undrade hur jag måsse och de gav mig kramar och jag fick till och med deras telefonnummer. En gammal dam presenterade mig för sitt barnbarn som också precis hade börjat i min skola och hon känner ingen där än. Så hon sa att vi kanske kunde äta tillsammans för att hon inte hade någon att sitta med typ.

Efter söndagsskolan skulle vi gå i kyrkan. Det var faktiskt helt okej. De sjöng jättemycket och sen var det en man som pratade om att man typ inte blir lyckligare av pengar.

När jag kom hem ringde jag mamma och vi pratade ganska länge. Det var skönt att få lätta på hjärtat lite :)

Snart kommer det några grannar hit. Fast jag känner mig redo att sova nu och klockan är bara 14.00 här :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0