Finland!

Moj!

Haha dom säger så i Finlad och det betyder tydligen Hej.
 Det är ju så att jag har vart i både Sthlm och Finland denna helgen. Vi åkte i Fredags kväll vid 18.00 ungefär. Vi kom fram vid 00.00 :P
 Bilresan gick bra men det var så himla tråkigt så vi körde lite ''Ett skepp kommer lastat'' haha det var kul. Vi stannade en snabbis på Burger King och käkade lite. Sen bar det av mot Sthlm igen. 
 Vi skulle ju sova över hemma hos Ros-marie, Torsten och Erika så vi åkte till deras lägenhet inne på Söder. Vi fick mat och grejer när  vi kom fram. Massor med gott fick vi så vi va uppe till ungefär 2 sen gick vi och la oss.
 På lördagen skulle vi inte vara vid båten förän vid 16.00 på eftermiddagen så jag och Erika stack ut på stan och tittade i affärerna och tog oss varsinn latte.
 Dom bor verkligen mitt inne på Söder så det var bara att gå ut genbom porten så var man bland massa affärer. Det var kul att gå omkring nånstans som verkligen ingen känner en på. 
 Människorna där va typiska Södermänniskor. Ni vet med nördglasögon och allt :P
 Sen tog vi en taxi till båten och det var skönt att slippa gå även fast vi kunnat göra det eftersom att dom bor så nära.
 När jag väl hittat våran hytt och stod utanför så gick en lite äldre kille än mig förbi. Jag tittade på honom och log och han log tillbax. Och helt plötsligt så kommer ett jättekonstigt ord ut ur hans mun xD Han sa '' Mojs!'' hahaha!! jag var verkligen inte beredd på att han skulle säga det så när jag skulle säga hej så började jag att skratta ist xD haha skrattade asmkt. 
 På kvällen gick vi runt i Taxfreen och shoppade lite sen blev det drink innan middagen. Jag tog en Pina Colada :) tar alltid det när vi är ute på sånt :PDet är ju enda gången jag får dricka när mina föräldrar är med så det är lika bra å passa på. Sen blev det en asgod bufet med massor av god mat. Blev verkligen asmätt :P
 Jag och Erika gick omkring på alla olika barer och flörtade och lyssnade på en asbra kille som sjöng. Sen va det dags att sova eftersom att vi skulle upp tidigt på söndagen.
 På söndagen fick vi gå upp tidigt men det gjorde ingenting för jag fick en asfin frukostbufet. Dom hade massa frukt och allt möjligt. Asgott va det!!
 När vi kom fram till Helsingfors så gick vi omkring på en marknad åsså tittade vi på lite sevärdigheter :P Dom hade massor med pälsar och renhudar och sånt. Jag köpte mig ett par äkta skinnhandskar som var assnygga :D
 På båten sen så shoppade vi lite till och åt middag. Eftersom att jag älskar lamm så tog jag det och det var verkligen det godaste lammet jag någonsinn ätit :D mumms va de!
 
Det finns massa mer jag kan berätta men det orkar jag inte :P haha!
Har iaf haft en asmysig helg med familjen och vännerna! 

Hasta la vista!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0