Det var en gång....

Det var en gång en tjej från Stockholm som åkte till en by utanför Göteborg. Några dagar senare skulle hon vara med på Gothia Cup i Göteborg. Men denna dagen bestämmde hon síg för att  gå ut å jogga. Hon hittade ett springspår som hon kunde jogga på. Luften var underbar och fter ett tag fick hon se några mkt vackra cintronfjärilar. Hon började att drömma sig bort till ett fjärilsland där allt var vackert å fridfullt. Hon tyckte väldigt mkt om fjärilarna och den fridfulla luften.
 Men plötsligt stukar hon foten och hon flyger ner i diket. En gubbe springer förbi men han säger inget. Hon skäms och märker att de va nog ganska illa med foten. SÅ hon ringer sin pappa som får ta sig till henne och hon hade hunnit springa en bit så de tog tid.
 Sen plötsligt ringer hon sin kompis som hon bor hos.
- Ta fram cykeln min pappa kommer å hämtar den så att jag kan åka hem igen.
- Okej Okej, jag ska se vad jag kan göra, sa kompisen å tog fram cykeln ur källaren.
 Cykeln va väldigt tung men efter ett tag fick hon fram den.
Pappan kom och cyklade iväg å efter ett tag kom tjejen hem på cykeln med en stor flodhästfot.
Illa att detta skulle hända nu precis innan gothia. Men nu va de ju så att denna tjej va väldigt fassinerad av dessa fjärilar.
 
Så akta er för fjärilarna! DOm kan va farligare än man tror!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0