Tänd ett ljus och låt det brinna!

Jaha nu sitter jag här igen. Visst är det lite roligt att jag har börjat blogga lite igen? Just nu sitter jag och lyssnar på "Tänd ett ljus". Hörde den på stan förut och blev lite sugen på att sjunga med. 
 Idag träffade jag mamma i stan för jag skulle ta en spruta mot livmoderhalscancer. Men det blev ingen spruta utan det blev lite shopping på stan istället. Det var faktiskt på ganska bra humör så jag sa inget spydigt alls till mamma. Jag antar att julenstämmningen har tagit över och gjort mig snäll. Vi gick in på Dressman och köpte en skitsnygg slips som jag valde. Den var mörklila och skimrade lite ock var riktigt fin. Jag ska ge den till Knut i julklapp. Hoppas att han blir glad! Han har nämligen sagt att om jag köper en sån slips som Rickard Sjöberg har så tänker han inte ta på sig den. Men mamma har lovat att tvinga honom så det löser sig säkert.
 Jag och mamma gick och fikade i Arkaden och då kom Carro och gjorde oss sälskap. Jag undrar vad mamma tänkte när hon kom och vi bara dissade varandra hela tiden. Haha! Vi har alltid så roligt ihop. Efter det så sa vi hejdå till mamma och så gick vi själva på stan en stund.
 Jag köpte ett kort till mamma och Knut med en ängel på. Jag tänkte skriva något i stil med "Tack för att ni uppfyller min dröm att åka till USA! Kramar Johanna". Det lät väl rätt bra? Jag har så sjukt svårt för att säga tack för skaker. Asså inte småsaker som att något skickar saltkaret utan lite större saker. Så jag tänkte att det skulle bli bra om jag skrev ett fint kort istället.
 Efter att vi gått omkring lite så gick vi till Bältesspännarparken för att åka skridskor. Det kändes riktigt bra faktikst! Jag bara gick ut på isen och började åka direkt. Jag har allt förbättrats lite. Fast jag är fortfarande kass på attt svänga och bromsa går inte alls. Haha! Men det är kul endå!

Igår pratade jag och Johanna med varandra två timmar i telefon. Det var aslängesen jag hade en kompis som jag kan snacka med så länge. Det är roligt! Längtar sjukt mycket tills vi ska shoppa!

God Jul!


God Jul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0